Kristin Hannah: Fülemüle

"Ha e hosszú élet során megtanultam valamit, az így szól: a szerelemben felfedezzük azt, akivé válni akarunk, a háborúban felfedezzük azt, akik vagyunk."

 Kevés könyv van a világon, ami teljesen a bensőmbe hatol, de a Fülemüle már az első oldalaival bebocsátást nyert. Elragadott, beszippantott, néhol mosolyra, több helyen sírásra kényszerített. Szinte magam körül éreztem a háború zaját, szagát, a félelmet. Egy percre sem vált unalmassá, minden lapja meglepetést, váratlan fordulatokat rejtegetett.
Méltán kapta meg a 2015 legjobb történelmi regénye címet!

 Szeretem a történelmi regényeket, bár nekem egy bizonyos hangulatra van ahhoz szükségem, hogy kézbe is vegyem őket.  A Fülemülével is sokáig vártam, mindig arrébb arrébb tologattam a polcon, mire rászántam végre magam az olvasására. S mikor kézbe vettem, képtelen voltam letenni. Teljesen más szemszögből világítja meg a háborút. Kivételesen se nem a nácik, se nem a zsidók oldaláról, hanem két francia nővér Vianne és Isabell szemszögéből látjuk az eseményeket.

A karakterek remekül ki vannak dolgozva és fejlődésük a történet lefolyása alatt szemmel látható. Az írónő remekül bemutatja a környezetet, a franciák akkori életkörülményet. Az egész kötet magával ragadó, a csodaszép borítóval egyaránat. 

Két testvér, két különböző életút, ami mégis szorosan összefonódik.
Kristin Hanna megtanítja nekünk, milyen fontos a család, mennyit ér a hit, ami a szívünkben lakozik és megmutatja, hogy megéri bátornak lenni és kiállni az elveink mellett. Hogy vigyáznunk kell az értékes barátokra, akik körbevesznek, mert csak egy apró, meggondolatlanul kimondott szó is kárt tehet a kapcsolatokban. Hogy az élet nem több, mint néhány röpke pillanat, s hogy amit a szeretteink iránt érzünk, sose maradjon kimondatlanul.


A nagymamám sokat mesélt kislány koromban a II. világháborúról. De azt hiszem, így felnőtt fejjel ez a könyv volt az, ami segített megérteni, miről is szóltak valójában a történetei.

Bátran ajánlom mindenkinek, aki egy igazán érzelmekkel teli, kalandos könyvre vágyik egy csipetnyi romantikával, ami mégsem tereli a regényt a romantikus műfajba. S azoknak, akik szeretnék kicsit felbolygatni a világukat.

Mindezidáig csak egy könyv volt a polcomon, ma már kincsként tartom számon.

" A szeretetnek erősebbnek kell lennie, mint a gyűlöletnek, különben nem létezik jövő a számunkra."

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai