Agatha Christie: Karácsonyi krimik

Nehezen, de bevallom, még sosem olvastam ezelőtt Agatha Christie-től. Szégyenlem is miatta magam rendesen. Csak most jöttem rá, mit is hagytam ki. Megismerkedésünket nem akartam nagy terjedelmű regénnyel kezdeni - talán kicsit félve a csalòdástòl - ezért esett a választásom erre a novellás kötetre. Sosem voltam krimi rajongò. Akadt már néhány a kezembe, de ezidáig még egyik sem fogott meg. De most... most valahogy teljesen beszippantott... 


A kötetben 4 novella kapott helyet. Az első, amely egyben a leghosszabb is volt a személyes kedvencemmé vált. Poirot gondolkodásmòdja lenyűgöző, stílusa pedig kellemes angol humorban bővelkedik. Ms Marple is igazán kedvemre  valò volt, de mégsem éreztem magamhoz annyira közel, mint Poirot-ot. Talán azért, mert nem kaptam belőle még eleget átfogòbb tanulmányozáshoz.
A történetek kellőképpen karácsonyiak és kellőképpen izgalmasak voltak. S mivel nem rendelkezem elég vastag nyomozòi vénával, nehezen jöttem rá a gonosztevők kilétére. Bevallom, mindenki gyanus volt, míg ki nem derült az igazság, csak épp a tényleges gyilkos nem. :D

Az eddig olvasott habcsòkos karácsonyi történetek után igazi felüdülés volt egy kicsit komolyabb művet/műveket kézbe venni, de az ünnepi hangulatom mégis megmaradt. 

Agatha-val mindenképp folytatòdni fog a kapcsolatunk. Hogy egy kicsit előre vetítsem a jövőbeni terveimet, elárulhatom, hogy még egy remek, sokak által ismert és kedvelt művét is beszereztem időközben. Így biztosan számíthattok még további bejegyzésekre az írònő műveiből.

Megjegyzések

  1. Pont ezt a könyvet vettem meg anyukámnak karácsonyra! ^_^ Ő nagy krimi (és Agatha Cristie) rajongó, így aztán örült is neki nagyon. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai