Lara Parker: Éjsötét árnyék I-II.

Hatalmas elvárásokkal vettem kézbe ezt a könyvet és nagyon őszintén bevallom, nem sikerült mindenben helytállnia. 

Talán ismét azzal rontottam el, hogy előbb láttam a belőle készült filmet Johnny Depp (♡) főszereplésével, aminek vajmi kevés köze van az eredeti történethez. Adaptáciò helyett sokkal inkább karikatùraként sorolnám be a kötet elolvasása után.
De vegyük inkább sorba.
Ami kétségtelenül elsőre megfogott, az a borítò. Igazán sejtelmesnek és sokat mondònak találtam, végül ebben is csalòdnom kellett. Ha Angelique-t ábrázolja, én őt teljesen másnak képzeltem el. Leginkább a hajszínéből kiindulva, ami a könyvben szőke.
A történetet három részre tudnám tagolni.
Az "első részt", ahol Angelique gyermekkorát ismerhetjük meg, túlságosan is sötétnek találtam. Sokkal inkább volt rémtörténet, sem mint fantasy. Ahogy egyre jobban haladtam a történettel, egyfajta nehezékként ült meg a lelkemen és már-már feladtam volna az olvasását.
Ám ekkor a "második rész" új lendületet adott.
Lassan kezdett kibontakozni egyfajta romantikus szál, ami kedvemre volt, így jobban is haladtam az oldalakkal. De aztán ennek gyorsan vége szakadt és ismét sötétség árnyékolta be a történetet.
Így a "harmadik rész" már leginkább csak a bosszù keserű ízét adta vissza.
A "töltelék", vagyis Barnabas jelen élete nem nyújtott túl sok extrát, akár ki is maradhatott volna a könyvből.
A karakterek is csak részben jòl ábrázoltak. Barnabas és Angelique személyisége remekül kidolgozott, ám a többiek jelleme eléggé felszínes. Josett-ről például nem alakult ki bennem tökéletes kép, pedig szerettem volna jobban megismerni.

Miután befejeztem az első kötetet, sokat gondolkodtam rajta, kézbe vegyem-e a második részt is. De mivel eléggé mazochista vagyok és nem szerek sem könyvet, sem sorozatot félbe hagyni, megtettem.
De a Salem kísértete még annyit sem nyújtott, mint az Angelique hagyatéka.
Sok szót nem is fecsérelnék rá.
Sajnálom, hogy így alakult a kapcsolatom ezzel a két kötettel. 
De azoknak mindenképp ajánlom, akik szereteik a sötét történeteket. :)

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Nyereményjáték

A por könyve - Nyereményjáték

Nicholas Sparks: Szerelmünk lapjai